A leggyakoribb allergén hazánkban a parlagfű, amely egyre több embernél okoz panaszokat.

Mi a parlagfű?

A parlagfű egynyári, kifejezetten magas, dúsan elágazó gyomnövény. Virága fészekvirágzat, ebből szabadul fel az allergiát okozó pollen. A parlagfű virágzás július közepétől kezdődik, és októberig okozhat allergiás tüneteket.

Milyen tünetekkel jár a parlagfű-allergia?

Az allergia a szervezet túlérzékenyégi reakciója bizonyos anyagokkal szemben. Bárkinél jelentkezhetnek a parlagfű-allergia tünetei, megjelenhetnek fokozatosan, de előfordulhat az is, hogy valakinél hirtelen, erős tünetekkel jelentkezik. Évről-évre visszatérnek a tünetek, kezelés nélkül rosszabbodhatnak. Tünetei jellegzetesek: orrfolyás, orrdugulás, tüsszögés, orr- és szemviszketés, könnyezés, torok- és bőrviszketés.  A tünetek a pollennel való érintkezés után akár pár perccel, de legkésőbb egy- két órán belül jelentkeznek.

A parlagfű-allergiát vérvizsgálattal vagy Prick-teszttel tudják diagnosztizálni. A Prick-teszt során allergént tartalmazó oldatot cseppentenek a bőrre, míg a vérvizsgálat során az allergénre specifikus ellenanyag szintjét mérik. Fontos, hogy a vizsgálat előtt legalább 10 napig ne szedjünk antihisztamint.

A parlagfű-allergia kezelése

Fontos az allergia kezelése, mert ha nem kezeljük az allergiánkat szövődményként asztma is kialakulhat. Az allergia kezelésének leggyakoribb módja helyi és szisztémás anihisztamin alkalmazás, amely a hisztamin felszabadulást gátolja. Megkülönböztetünk első és második generációs készítményeket. Az első generációs készítmények mellékhatásként álmosságot okoznak, ezért második generációs készítmény választása javasolt, amelyeknél a mellékhatások kevésbé, vagy egyáltalán nem jelentkeznek. Több hatóanyag is elérhető, ezért ha az egyik készítmény nem használ, érdemes másik hatóanyagot választani. Egész szezon alatt javasolt ezeknek a gyógyszereknek az alkalmazása.

Szisztémásan alkalmazható antihisztamin a Lordestin Akut, ami gyorsan, fél órával a bevétele után elkezdi kifejteni a hatását és 24 óráig tart. Nem okoz álmosságot. 12 éves kor fölött alkalmazható, napi egy tabletta szedése javasolt étkezéstől függetlenül. Laktózmentes.

Szisztémás kezelés mellett lokális szerek használatára is szükség lehet, ilyen például a Allergodil szemcsepp és az Allergodil orrspray.

Az orrspray 15 perc alatt,

a szemcsepp 3 perc alatt hatni kezd, enyhíti az orr-és szemtüneteket.

Napi kétszeri használata ajánlott. Az orrspray 6 éves kortól, a szemcsepp 4 éves kortól alkalmazható.

A készítmények elérhetőek a webshopon: https://www.reginagyogyszertar.hu/webshop