Ezen a héten a lázcsillapító, fájdalomcsillapító gyógyszereket szeretnénk bemutatni önöknek. Jelenleg nagyon sok elérhető hatóanyag létezik ezek közül is nagyon sokféle kapható vény nélkül. A fájdalom lázcsillapító hatóanyagokat sokféleképpen tudjuk csoportosítani. Szerkezet szerint, mellékhatások szerint vagy éppen olyan szempontból, hogy van a gyulladáscsökkentő hatásuk is vagy csak fájdalomcsillapító és hőcsökkentő hatásuk. Ilyen hatóanyagok a teljesség igénye nélkül: Ibuprofen, Naproxen, Paracetamol, Metamizol, Diclofenac, stb. Mindegyik hatóanyagnak megvan a maga előnye és hátránya.

Általában elmondható ezekről a hatóanyagokról mellékhatásként, hogy gyomorsavat termelhetnek pluszban, ami gyomorégést gyomor irritációt okozhat. Az arra érzékenyeknél ez óvatosságra int, vagy más hatóanyag választásra. Másik általános mellékhatás, hogy a véralvadásra is van befolyásoló hatásuk, míg egyes hatóanyagok vérzési időt nyújtanak, addig bizonyos készítmények pont fokozott trombus/vérrög képződéssel járhatnak.

Eheti termék ajánlásunk pont a csoportosításokból fakad, szeretnénk

az egyik legerősebb vény nélkül kapható fájdalomcsillapítóról melynek csak minimális gyulladás csökkentő hatása van, és szeretnénk egy olyat, amelynek erős gyulladáscsökkentő hatása is van.

A Flamborin csepp vagy tabletta az Algopyrin hatóanyagát tartalmazza (500 mg Metamizol-nátrium) csak kedvezőbb áron juthatunk hozzá. Rendkívül erős fájdalomcsillapító és lázcsillapító de  a gyulladáscsökkentő hatása nem kifejezett. A tabletta 15 éves kortól a csepp, 10 kg felett adható. A csepp adagolása 2.5 testsúly kg-onként 1 csepp.

A jól ismert Cataflam egy Diclofenac nevű hatóanyagot tartalmaz. Erős gyulladáscsillapító hatása van, de fájdalom láz csillapításra is alkalmazható vény nélkül 25 mg-os hatáserősségben elérhető, bevont tabletta vagy lágy kapszula gyógyszerformában. Maximált napi szedése: 3X2 db tabletta/kapszula.

A fájdalomcsillapítókra a szervezetünkben nagyon egyéni érzékenység van jelen, így ami egy betegnek/ismerősnek segít az sajnos sokszor már nekünk nem. Érdemes kipróbálni, hogy a mi szervezetünk mire reagál a legjobban.

Mellékhatások azok kiküszöbölése és hatás erősséggel kapcsolatos kérdésekben forduljanak kollégáinkhoz bizalommal.