Az allergia a szervezet túlérzékenységi reakciója. Olyan anyagokra, molekulákra alakít ki immunválaszt, amelyek egészséges emberben semmilyen tünetet nem okoznak, ártalmatlanok a szervezetre nézve. Viszont allergiás emberekben erős, zavaró, néha veszélyes tüneteket okoznak.

A tünetek lehetnek: szemviszketés, könnyezés, orrfolyás, orrdugulás, tüsszögés, légzés nehézség, asztma szerű tünetek, bőrkiütés, hasfájás, puffadás, hasmenés, súlyos esetben anafilaxiás reakció.

Az allergia szervezeten belüli folyamataiban, az immunrendszerünk többféle sejtje vesz részt. A fő ok, a hirtelen hisztamin felszabadulás. Kezelését tekintve általában pont ezért antihisztamin vagyis hisztamin felszabadulás gátló vegyületeket alkalmazunk többek között. Tünetek enyhítése érdekében viszont más hatásmechanizmusú gyógyszerkészítményeket is alkalmazunk esetenként akár kombinációban.

Fontos, hogy bőr tünetek esetén elsőkörben lokális készítményt válasszunk, de esetenként kiegészíthetjük szájon keresztül szedett tablettákkal. Viszont a szezonális allergia esetén vagy más allergia esetén mikor nem bőrön jelentkeznek a tünetek mindenképpen először tablettát alkalmazzunk, és/vagy orrsprayt, szemcseppet.

Mivel veszélyes is lehet az allergia aki tisztában van vele, hogy allergiás mindig érdemes otthon tartani, gyógyszereket, a gyors terápia megkezdésére. Ha pedig hónapokon át tartó problémáról van szó akkor természetesen folyamatos gyógyszerszedés indikált.

Szakmai ajánlásunk a Dassergo tabletta vagy a Zilola tabletta, minden típusú allergiában alkalmazható készítmények.

Kenőcs esetén a fenistil gélt javasoljuk, esetlegesen az uriage pruriced gélt.